Helder Onafhankelijk!

City-marketing

Helder Onafhankelijk meent dat goede city-marketing een belangrijke schakel kan zijn tussen onze inwoners, het bedrijfsleven en de toeristische sector. Dat is op dit moment niet zo.

Bij city-marketing gaat het om actief genereren van nieuwe bedrijven voor onze stad, het aanjagen van de toeristische sector wat meer werkgelegenheid met zich mee kan brengen.

City-marketing is uiteraard goed voor het imago van Den Helder, Julianadorp en Huisduinen. Eenvoudig promoten van wat daar is, te weten onze musea, mooie stranden en alle evenementen welke onze gemeente allemaal onderdak biedt, is voldoende. Dit zal door een onafhankelijke groep mensen moeten worden gerealiseerd zonder dat een persoonlijk belang meespeelt binnen de gemeente, de politiek en/of het bedrijfsleven. Alleen dan hebben Den Helder, Julianadorp en Huisduinen baat bij een goede marketing van hun city.

De huidige situatie kan en mag niet meer voorkomen binnen de grenzen van onze gemeente. Het “wij van WC-eend – adviseren WC-eend”-gehalte is hier veel te hoog. De city-marketing voor Den Helder, Julianadorp en Huisduinen is verre van onafhankelijk. Binnen het huidige bestuur van de citymarketing zitten personen die alleen gaan voor hun eigen belang en niet voor de gehele toeristische sector.

Hierdoor kunnen misstanden ontstaan, zoals te zien was bij de laatste Sail en Marinedagen. Het reclame-budget van de stad wordt opgebruikt aan wervende TV-spotjes voor Defensie- doeleinden, omdat passagiers door Prorail werden aangeraden de trein in Zuid te verlaten en met bussen de weg naar het feest-terrein te vervolgen, terwijl de binnenstad rond de stationslocatie links bleef liggen.